http://kotburger.pl

http://kotburger.pl

Wyobraźmy sobie taki scenariusz: firma wyposaża się w technologię umożliwiającą swobodny kontakt pracowników z sobą, wymianę myśli, wymianę doświadczeń. Wydaje się być oczywiste, że dzięki temu wiedza będzie swobodnie przepływać między ludźmi, można więc powiedzieć, że jest to pierwszy krok w kierunku Zarządzania Wiedzą. Czy to dobry krok?

To zależy, czy jest to krok jedyny, czy jeden z wielu. Jeśli jedyny, to raczej będzie bezskuteczny.

Samo zabezpieczenie technologii nie sprawi, że ludzie zaczną się komunikować ze sobą i co więcej, nie sprawi, że z tej komunikacji wypłynie poprawa efektów biznesowych. A to jest właśnie celem wdrożenia Zarządzania Wiedzą w firmie.

Tu jest potrzebny kompletny system Zarządzania Wiedzą (KM Framework) – ludzie (role), procesy, technologia, a nade wszystko poparcie kierownictwa. Zdecydowanie – samo postawienie technologii nie sprawi o, że ludzie będą poszukiwali wiedzy w firmie przed przystąpieniem do zadania. Jesteśmy z natury nieco leniwym gatunkiem.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *