Na YouTube można znależć film opublikowany przez Nancy Dixon.
Film jest zatytułowany  „Kluczowa rola Facylitatora Community of Practice”. W trakcie swojego krótkego wykładu Nancy wymienia najważniejsze zadania tej, kluczowej dla zdrowia Community, osoby. Zadania te wychodzą wprost z definicji Community, która zasadniczo jest po to, żeby zadawać pytania i otrzymywać odpowiedzi.

Rolą Facylitatora jest zadbać o takie środowisko, żeby ta podstawowa funkcja mogła być spełniona. Nancy wskazuje następujące obowiązki Facylitatora:

  • Pilnować, aby pytania dostawały odpowiedzi. Na przykład dzwoniąc do ludzi, mówiąc: Słuchaj, to ważne pytanie, zaloguj się proszę i odpowiedz
  • Doceniać ludzi, którzy dali naprawdę wartościową odpowiedź, wyrazić im uznanie, podziękować, że pomogli innym.
  • Docenić ludzi, którzy zadali dobre pytanie. Na przykład dzwoniąc i mówią im to, czy wysyłają maila.
  • Zadbać o to, aby ludzie, którzy udzielali odpowiedzi, wiedzieli jakie były dalsze losy problemu, na który odpowiadali. Każdy chce wiedzieć czy jego rada była przydatna, czy człowiek który ja otrzymał potrafił z niej skorzystać. Wtedy czuje, że udział w Community ma sens.
  • Zadbać o to, aby ludzie nie czuli się anonimowi. Witać nowych członków Community, zawrzeć znajomość, nawet zadzwonić.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *