#GoalPierwsze pytanie, jakie pojawia się w rozmowie o Zarządzaniu Wiedzą  jest
„A co w tym jest dla nas?”

Całkiem słuszne pytanie, bo rozmawiamy o wdrożeniu usług, które nie są tanie, które wymagają zaangażowania sporych zasobów oraz zmiany procesów w firmie.

Dlaczego więc organizacja miałaby kłopotać się zarządzaniem czymś tak niematerialnym jak wiedza w sytuacji, kiedy trzeba walczyć o wyniki?

Ale właśnie o tym mówimy – w jaki sposób poprawić wyniki.

W tych obszarach, które są kluczowe dla tej konkretnej organizacji:

  • jeśli najważniejsze jest obniżenie kosztów operacyjnych – to Zarządzania Wiedzą wskazuje jak to można zrobić;
  • jeśli zwiększenie satysfakcji klienta – to działania Zarządzania Wiedzą  skupiają się na tym jak poprawić ten wskaźnik;
  • jeśli celem jest zwiększenie wydajności – wówczas celem Zarządzania Wiedzą jest wydajność;
  • jeśli firma dąży do zwiększenia innowacyjności – w Zarządzaniu Wiedzą znajdzie świetne narzędzie;
  • a może obniżenie ryzyka? Tu też Zarządzanie Wiedzą może odegrać wielką rolę;
  • a może jeszcze inne cele, specyficzne dla organizacji?

Powie ktoś „Niemożliwe, jeden klucz do różnych drzwi?” Odpowiem na to „Ależ tak, możliwe, ale tu chodzi nie o wiele drzwi, tylko o te jedne, które mają tabliczkę – cele biznesowe organizacji.”

Jakie to cele? Zależy od organizacji.

Zobacz infografikę „Zarządzanie Wiedzą i Wartość”

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *