Infografiki o Zarządzaniu Wiedzą

„System Zarządzania Wiedzą”

Co dokładnie oznacza „zarządzać wiedzą”? To proste – są ludzie w organizacji, którzy WIEDZĄ. Są ludzie, którzy muszą wykonać swoją pracę i potrzebują tej wiedzy. Zarządzanie Wiedzą to system transferu wiedzy.
Zobacz …

„6 Wymiarów Zarządzania Wiedzą”

Aby w pełni zrozumieć ideę Zarządzania Wiedzą trzeba zadać wiele pytań. Pytania tną KM w różnych płaszczyznach, z których każda odsłania inną twarz KM. My znaleźliśmy 6 interesujących odsłon.  Zobacz …

„KM z punktu widzenia Technologii”

Każdego dnia w trakcie pracy są wytwarzane nowe dane. Mówimy nawet o zjawisku tsunami danych. To strategiczne zasobem firmy. Jak je zamienić na wartość biznesową? Czy wystarczy je zorganizować w zasobach? Informatyk powie, że tak. Ja powiem, że nie.  Zobacz …

„Zarządzanie Wiedzą i Wartość”

Czy to możliwe, że zarządzanie wiedzą może wnieść nową wartość? Takie  pytanie często pada. Tak, jest to BARDZO prawdopodobne.  Są co najmniej cztery sposoby, aby to osiągnąć, ale tylko pod pewnymi warunkami.  Zobacz …

„Proces Lessons Learned”

Nowa wiedza i nowe doświadczenia (lekcje) są identyfikowane w trakcie działań, analizowane i włączane w bieżące praktyki, aby poprawić przyszłe wyniki. To pętla uczenia się. Proces Lessons Learned. Wydaje się taki łatwy.  Zobacz …