Wdrożenie Zarządzania Wiedzą

Formy:

  • dedykowane szkolenia i warsztaty zamknięte;
  • opracowywanie dokumentów strategicznych i planów działań;
  • facylitacja procesów;
  • wywiady w procesie retencji wiedzy;
  • konsultacje.
  1. 1
    Planowanie wdrożenia KM

    Celem tej usługi jest opracowanie najlepszego możliwego planu wdrożenia KM w organizacji. Wspólnie z zespołem KM planujemy na osi czasu szczegółowe aktywności i potrzebne zasoby, zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne. Plan jest oparty o:

    • Wyniki oceny (Assessment i benchmarking) – jeśli dostępne
    • Strategię Zarządzania Wiedzą – jeśli dostępna
    • Zaproponowany i uzgodniony system Zarządzania Wiedzą (KM Framework) – jeśli dostępny
    • Plan komunikacji – jeśli dostępny
    • Etapowe zarządzanie zmianą
    • Analizę ryzyk
  2. 2
    Projektowanie projektów pilotażowych

    Wspólnie z zespołem KM identyfikujemy kluczowe obszary wiedzy w organizacji i interesariuszy. Potem definiujemy i wybieramy pilotażowe projekty KM. Ustalamy założenia, cele projektów, mierniki, kamienie milowe i definiujemy wskaźniki sukcesu.

    Projekty pilotażowe pozwalają na przetestowanie zaplanowanej struktury Zarządzania Wiedzą, a także dostarczają dowody wartości KM dla organizacji. Po wdrożeniu projekty pilotażowe służą jako szablony dla kolejnych projektów KM w organizacji.

    Jeżeli jest taka potrzeba współpracujemy również później przy realizacji projektów. Zakres i forma pracy (warsztaty, konsultacje, plany działania,…) zależą od indywidualnych potrzeb organizacji.

  3. 3
    Tworzenie zasobów wiedzy (Knowledge Assets)

    Warsztaty szkoleniowe dla zespołów KM, w trakcie których wiedza, przechwycona z działań operacyjnych, jest przekształcana do postaci zasobów. Zasoby te mogą być wykorzystywane przez innych, złożone na Wiki, SharePoint czy w korporacyjnym Intranecie.
    Zasoby wiedzy (Knowledge Assets) to ustrukturyzowana i udokumentowana wiedza operacyjna, przechwycona z działań, plus kontekst, który nadaje jej sens plus historie i cytaty, a także linki do istotnych ludzi i dokumentów.

  4. 4
    Uruchomienie Community of Practice

    Warsztat (1 lub 2 dni) przygotowujący do uruchomienia CoP. Warsztat łączy teorię funkcjonowania CoP z dyskusją dotyczącą planowanego wdrożenia.